Skip to content

10 نکته سئو برای کسب و کارهای کوچک

۲۳ مهر ۱۴۰۱

راه های آسان برای یافتن وب سایت شما در سرچ گوگل از طریق سئو سایت حرفه ای
اگر مشتریان شما در موتورهای جستجو شما را پیدا نکنند، سرمایه گذاری زمان و پول برای ساختن یک وب سایت زیبا فایده ای ندارد. اما چگونه می توانید سایت خود را در اقیانوس محتوا در اینترنت متمایز کنید؟
بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) روشی است که به مشتریان کمک می کند هنگام جستجو در گوگل، بینگ و یاهو، سایت شما را پیدا کنند. با بهینه سازی روی کلمات کلیدی خود، ترافیک بیشتری را به صفحات سایتتان هدایت می کنید و فروش بیشتری ایجاد می شود.
در اینجا 10 نکته برای سئو سایت حرفه ای وجود دارد که به شما کمک می کند در جستجوهای آنلاین رتبه بالاتری کسب کنید.

 

سئو سایت حرفه ای


1. کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید
به کلماتی فکر کنید که مشتریان شما ممکن است هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما در وب استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر در حال فروش لوازم خانگی هستید، آیا مشتریان شما بیشتر از یک کلمه رسمی مانند یخچال ساید استفاده می کنند یا یک کلمه عامیانه مانند یخچال؟
لیستی از 20 تا 50 کلمه کلیدی تهیه کنید، سپس به Google AdWords بروید. هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد کردید، اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، می توانید تأیید کنید که کلمات کلیدی انتخابی شما اغلب در جستجوهای آنلاین استفاده می شوند؟
از کلمات کلیدی خود در هر یک از صفحات وب سایت خود استفاده کنید تا به آنها کمک کنید هنگام جستجوی مشتریان احتمالی با استفاده از آن کلمات کلیدی، رتبه بالاتری کسب کند.
همچنین کلمات کلیدی را در عناوین خود و همچنین در توضیحات متا جهت سئو سایت حرفه ای قرار دهید. (متن مختصری که به موتورهای جستجو می گوید محتوای شما در مورد چیست)
2. روی پیشنهادات منحصر به فرد خود تمرکز کنید
به یاد داشته باشید که برای جلب توجه مشتریان آنلاین با سایر شرکت ها رقابت می کنید. برای اینکه در جستجوهای وب برای صنف خود بالاتر بروید، به دنبال کلماتی باشید که با متمایزکننده های بازار شما مطابقت دارند، مانند پیشنهادات منحصر به فرد یا موقعیت جغرافیایی شما.
همچنین رقابت برای کلمات کلیدی که به عنوان بخشی از کمپین پرداخت به ازای کلیک خریداری می کنید سخت است، جایی که تبلیغ شرکت شما در بالا یا کنار نتایج جستجوی رایگان ظاهر می شود. هر بار که روی لینک شما کلیک می شود، به شرکت موتور جستجو پول پرداخت می کنید. اگر بودجه زیادی ندارید، باید روی کلمات کلیدی خاص تمرکز کنید.
3. سایت خود را با کلمات کلیدی پر نکنید
همانطور که دستورالعمل وب مستر گوگل بیان می کند: "صفحات را در درجه اول برای کاربران بسازید، نه برای موتورهای جستجو." اگر فقط کلمات کلیدی را در سراسر محتوای خود می پاشید، خطر تحریف معنی و آزار خوانندگان را دارید، پس زیاده روی نکنید.اولویت شما در سئو سایت حرفه ای باید این باشد که متن را واضح و خوانا کنید.

 

سئو سایت حرفه ای


4. برای سایت خود لینک ایجاد کنید
هرچه تعداد سایت هایی که به سایت شما پیوند دهند بیشتر باشد، در جستجوها رتبه بالاتری خواهید داشت. از صاحبان سایت های مرتبط بخواهید پیوندی به سایت شما داشته باشند. در ازای پیوند به شما، پیشنهاد دهید شما نیز به سایت آنها لینک می دهید.
روی کیفیت لینک ها تمرکز کنید. یک لینک که از اتاق بازرگانی یا وب سایت دانشگاه به وب سایت شما هدایت می شود، به شما کمک می کند تا بیش از ده ها پیوند از وبلاگ های دیگر را دریافت کنید.
5. محتوای با کیفیت بالا تولید کنید
ماموریت اصلی موتورهای جستجو کمک به افراد برای یافتن پاسخ سوالاتشان است. بنابراین بهترین استراتژی شما برای به دست آوردن ترافیک زیاد، ایجاد محتوای قانع کننده مقالات، ویدئوها و عکس ها است که اطلاعات با کیفیتی را در اختیار خوانندگان شما قرار می دهد. اطمینان حاصل کنید که محتوای خود را مرتباً به روز می کنید تا مرتبط بماند.
یک استراتژی محتوای خوب در سئو سایت حرفه ای شما را به عنوان یک رهبر فکری در حوزه کاری خود قرار می دهد.
6. اجتماعی شوید
رسانه های اجتماعی یک محل عالی در استراتژی سئوی شما هستند زیرا مردم از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان موتورهای جستجو نیز استفاده می کنند. آنها اغلب شرکت ها یا محصولات را با استفاده از عملکرد جستجوی گوگل یافت می کنند. هنگامی که افراد شرکت شما یا عبارات مرتبط را جستجو می کنند، نمایه رسانه اجتماعی شرکت شما نیز در نتایج جستجو رتبه بندی می شود.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید:

چگونگی استفاده از متا تگ ها در سئو

 

سئو سایت حرفه ای


7. مطمئن شوید که وب سایت شما کاربر پسند است
یک وب سایت تمیز و آسان برای پیمایش داشته باشید. مطمئن شوید که بلافاصله برای بازدیدکنندگان مشخص است که شما چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می دهید.
از عناوین زیادی برای بهبود خوانایی استفاده کنید و کلمات کلیدی خود را در عنوان ها قرار دهید. سرفصل ها برای موتورهای جستجو برجسته هستند و به شما کمک می کنند رتبه بالاتری کسب کنید.
سرعت سایت نیز برای سئو سایت حرفه ای مهم است. پس بازدید کنندگان خود را با یک سایت کند آزار ندهید. در نهایت، باید مطمئن شوید که وب سایت شما برای پلتفرم های موبایل بهینه شده است. موتورهای جستجو اکنون وب سایت هایی را که به راحتی در گوشی هوشمند نمایش داده نمی شوند جریمه می کنند.
8. نتایج را اندازه گیری کنید
ابزارهای رایگان و کم‌هزینه مانند Moz ، semrush و Google Analytics اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد سئوی سایت شما ارائه می‌کنند و اطلاعات بیشتری در مورد بازدید کنندگان تان به شما می‌گویند؛ اینکه چگونه سایت شما را پیدا کرده‌اند (موتور جستجو، وب سایت ارجاع دهنده و غیره)، موقعیت جغرافیایی آنها و مدت زمان حضورشان در هر صفحه.

 

سئو سایت حرفه ای


9. صبور باشید
نتایج را از روز اول رصد کنید، اما انتظار نتایج سریع را نداشته باشید. به طور معمول چند ماه طول می کشد تا به طور قابل توجهی در رتبه بندی موتورهای جستجو بالاتر بروید.
همچنین به یاد داشته باشید که سئو سایت دائما در حال تغییر است. چیزی که امروز کار می کند ممکن است دو یا سه سال دیگر جواب ندهد. به کار خود ادامه دهید و در مورد آخرین تغییراتی که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد به روز باشید.
10. هدف بلندی داشته باشید
اکثر کاربران شما از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی کنند. موقعیت خوب به معنای ظاهر شدن در دو صفحه اول نتایج جستجو است. از صفحه سه به بعد، تقریبا هیچ کس صفحه شما را نخواهد دید. پس بالا را هدف بگیرید.